Ünnepeld az LMBT Történeti Hónapot színházi előadásokkal!

Az LMBT Történeti Hónap alkalmából a budapesti színházak izgalmas és sokszínű előadásokkal várják a közönséget. A programban szerepelnek klasszikus darabok modern köntösben, megrázó drámák és vidám vígjátékok is.

Ismerd meg a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű és queer identitások sokszínűségét a színpadon!

Olvass tovább, és találd meg a neked tetsző előadást!

 

Holt költők társasága

carpe diem két részben – a Kultúrbrigád előadása az Átriumban

  • 2024.02.07. 19:00
  • 2024.02.09. 19:00
  • 2024.02.29. 19:00
  • 2024.03.01. 19:00
  • 2024.03.25. 19:00
  • 2024.03.29. 15:00

Átrium, 1024 Budapest, Margit körút 55.

A múlt század közepén egy hagyománytisztelő amerikai iskola tanári karában felbukkan egy különc, sajátos módszerekkel oktató pedagógus, John Keating. A rigorózus szabályok szerint tanuló diákok életét felkavarja a jövevény, aki azt szeretné, vegyék észre, hogy gondolataik szabadon szárnyalhatnak, hogy életük maga a művészet.

A diákok lassan elkezdik felfedezni saját személyiségüket, az iskolában pedig visszafordíthatatlanul elindul a lázadás...

https://atrium.hu/eloadasok/holt-koltok-tarsasaga

https://atrium.hu/application/upload/show/hkt_lead_2023b.png

 

Válaszfalak

  • 2024. 02. 11. 15:00
  • 2024. 02. 11. 19:00
  • 2024. 03. 04. 19:00
  • 2024. 03. 15. 19:00

Belvárosi Színház, 1075 Budapest, Károly krt. 3/a

Megnyugtató, ha az ember szülei évtizedek után is békében, szeretetben élnek együtt. Szinte egyszerre lélegeznek, ismerik egymás minden mozdulatát, fel vannak készülve minden sóhajra, horkolásra, tüsszentésre. Most új otthonban kezdenek új életet, hiszen a gyerekek felnőttek, élik a saját életüket. Vagy ez mégsem ilyen gömbölyű?

https://www.jegy.hu/venue/belvarosi-szinhaz

https://pb2.jegy.hu/imgs/system-4/program/000/121/135/valaszfalak-474-279-204487.jpg

 

A bajnok

  • 2024. 02. 12. 19:00
  • 2024. 03. 14. 19:00

Katona József Színház, 1052 Budapest, Petőfi Sándor u. 6

"2015 tavaszán Máté Gábor felkért, hogy rendezzek a Katona József Színházban. Gondolkodási időt kértem. Már afelé hajlottam, hogy fájdalommal bár, de nemet mondok, amikor egy este otthon az erkélyen épp Puccini A köpeny című operáját hallgattam újra, és egyszercsak beugrott a megoldás.

A darab a Szajna parton játszódik valamikor a huszadik század elején egy halászbárkán. Egy hajóskapitány megöli az egyik rakodómunkást, mert rájön, hogy a férfi a felesége szeretője.

Azon a bizonyos estén ott, az erkélyen eszembe jutott, hogyan lehetne átírni, hogy meghökkentően eredetivé, maivá váljon a mű. Elvállaltam a felkérést.

Nem ismertem a magyar változatot, Puccini operáját mindig olasz nyelven hallottam, így semmi sem kötött, könnyedén be tudtam helyettesíteni az általam kitalált figurákat és helyzeteket. Később a magyar szöveget olvasva, teljesen egyértelművé vált számomra, hogy egyetlen mondatot sem akarok megtartani az eredetiből. Mivel a karaktereket, a helyszínt és a kort is gyökeresen megváltoztattam, a nyelvezet is ennek megfelelően alakult.

A fennkölt zene és a profán tartalom kontrasztja szinte állandó humorforrást jelent, ugyanakkor a megrendítő mozzanatok is átélhetőbbek a természetes megszólalásoknak, gesztusoknak köszönhetően."  - Pintér Béla

https://katonajozsefszinhaz.hu/42254

https://katonajozsefszinhaz.hu/images/media/kepek/slider/szinlap_fejlec_kepek/abajnok_cover.jpg

 

öröm és boldogság

  • 2024. 02. 14. 19:00

Budaörsi Latinovits Színház, 2040 Budaörs, Szabadság út 26

Színhelyünk Erdély, a tiszta, romlatlan őshaza, ahol turulmadár küküllik az árvalányhajas ágon, góbék és lófők örömére, és egyáltalán, minden olyan tiszta, hogy enni lehetne róla.

Székely Csaba, Erdély szülöttje, azt állítja ebben a hol színmű, hol vitairatában, hogy még itt, eme hótiszta virányon is élnek ilyen izék, na, hogy is, szóval ilyen melegek, szivárványos elembétékúk vagy miacsudák, tetszünk tudni, akikkel annyi baj van mostanság, kinyílt a csipájuk nekik, és képtelen ötletekkel, mit ötletekkel? követelésekkel! állnak elő, hogyaszongya ők is csak olyanok, mint mi, normálisak.

Ilyenkor valami szép szokott következni: hogy az ő életük is csak ugyanaz a szlalomozás mini-Szküllák és zseb-Kharübdiszek között, és ugyanazzal a fatalista méltósággal igyekeznek végigevickélni rajta, mint mi, normálisak; hogy éppen olyan meghatóan gyengédek, amikor szerelmesek, hogy éppen úgy dobog a kis szívük és sistereg a halhatatlan lelkük nekik is; hogy pont olyan keményen állnak ki – vélt vagy valós – jogaikért, és ugyanúgy adják fel a küzdelmet a túlerő ellen, mint mi, akik normálisak vagyunk, és ezt, hogy normálisak vagyunk, ezt onnét tudjuk, hogy a felsőbbség így határozott meg bennünket.

Hát itt, Székely Csaba drámájában nem ez következik. Itt a szerelmet nem a szívdobogás, hanem a fogcsikorgatás zaja festi alá; a jogok se véltek, se valósak, hanem nincsenek; küzdelem helyett pedig rejtőzködéssel és paranoiával vagyunk kénytelenek beérni. Itt normálisnak lenni egyet jelent a bunkósággal és a gyilkos hajlamokkal, a szivárvány pedig a szürke nemhogy ötven, de maximum másfél árnyalatában pompázik. Tükröt tart elénk Székely Csaba, méghozzá görbét: olyan görbét, hogy beléje pillantva, ha akarnánk, ha mernénk, már-már magunkra ismerhetnénk mindahányan, melegek, hidegek, langyos-semmilyenek, eltévedt angyalok és célirányosan masírozó sátánfattyai – egy szóval mi, emberek.

Bármit jelentsen is ez a szó.

https://latinovitsszinhaz.eu/eloadas/orom-es-boldogsag

https://latinovitsszinhaz.eu/wp-content/uploads/2021/10/orom_A3_web.jpg

 

Az orvos

thriller – a Kultúrbrigád előadása az Átriumban

  • 2024.02.15. 19:00
  • 2024.02.16. 19:00
  • 2024.03.20. 19:00
  • 2024.03.21. 19:00

Átrium, 1024 Budapest, Margit körút 55.

Dr. Ruth Wolff nem enged be egy katolikus papot a kórterembe, ahol egy fiatal lány haldoklik egy elrontott abortusz miatt. Miután a pappal való fizikai összetűzésről készült felvétel kikerül az internetre, az eset vírusként terjed a közösségi médiában, petíciókat és tévévitákat provokál, és nemcsak az orvos saját karrierjét, hanem az általa vezetett intézet jövőjét és a kormány által finanszírozott új épületet is veszélybe sodorja.

Robert Icke darabja Arthur Schnitzler Bernhardi professzor című 1913-as drámájának mai változata. Az identitás, a faji és egyéb előítéletek, a kiváltságok, a vallás, az orvosi etika, a mentális egészség, a szexualitás és a közösségi média hatásmechanizmusának témáit körüljáró színpadi thrillerben az önmagunkról és a mai világról alkotott nézeteink egymásnak feszülő olvasatai alkotnak robbanásveszélyes koktélt.

https://atrium.hu/eloadasok/az-orvos

https://atrium.hu/application/upload/show/az_orvos_lead_2023_.png

 

SzexEd: Kabaré

  • 2024. 02. 17. 19:00
  • 2024. 03. 10. 19:00

Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, Jurányi Kamaraterem, 1027 Budapest, Jurányi u. 1.

Mikor veszítsem el? Hogyan kell elmenni? Ti már hányszor? Az gáz, ha minden nap? Ez jó így? Az normális, hogy fáj? Hány centis szőr elfogadható még? Zéró-tolerancia? Mikor kell elővenni az óvszert?

Valaki mondja már, hogy kell! A szüleimmel, barátaimmal és tanáraimmal kizárt, hogy megbeszéljem. Nincs kedvem, kínos.

Ilyen és hasonló kérdésekkel foglalkozunk szexedukációs kabarénkban kudarcos és élvezetekkel teli helyzeteken keresztül. Fellépőink között ott lesz: a szőrdémon, a hormonlény, a testnedvszellem, a cringemanó, a szűzkísértet, a méretkommandó és a két főszereplő, Vasz és Bina.

Tőlük lehet kérdezni a műsor közben, a végén pedig mindent kibeszélünk, reméljük, veletek.

https://juranyihaz.hu/hu/eloadas/szexedkabare

https://juranyihaz.hu/uploads/performance/366/performance_17031539196i.jpg

 

Marshal Fifty-Six

  • 2024. 02. 22. 19:00
  • 2024. 02. 23. 19:00
  • 2024. 03. 08. 19:00
  • 2024. 03. 09. 19:00

Pintér Béla és Társulata, UP Újpesti Rendezvénytér, 1042 Budapest Szent István tér 13-14.

Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek való megfelelés kényszeríti ránk. (Kovács Bálint)

https://pbest.hu/repertoar/marshal-fifty-six/

https://pbest.hu/wp-content/uploads/2021/10/M56_130-1200x653.jpg

 

Hodworks & Dollár Papa Gyermekei

  • 2024. 03. 16. 20:00
  • 2024. 03. 17. 20:00

Trafó Kortárs Művészetek Háza, 1094 Budapest, Liliom u. 41

Eljött az ideje a kabaré felélesztésének. A Hodworks és a Dollár Papa Gyermekei nem is habozik.

kabaré (főnév)

1. Gyakran humoros élő szórakoztató műsor; egyetlen szereplős műsorszámokat, tréfákat, rövid jeleneteket tartalmazó, és rendszerint a műsorközlő szövegével összekötött műsor. A kabarén jól szórakozik a közönség. Szilveszterkor a televízió is közvetít kabarét. A kabaréban sokszor van politikai humor is.

2. Színház, ahol rendszeresen játszanak humoros műsort; egy kisebb helyiségben, épületben széksorok előtt felállított ilyen színpad. A közönség minden este megtölti a kabarét. A kabaré kedvelt társasági szórakozóhely.

3. Átvitt értelemben: Nevetséges jelenet, ami szokatlan furcsaságával elutasítást is kiválthat. Az igazgató irodájában kialakult helyzet inkább egy kabaré lett, mint üzleti tárgyalás. Kész kabaré lett, ahogy a két vezető veszekedett.

https://trafo.hu/programok/szinhaz_hodworks_dollar_papa_gyermekei_kabare_19

https://trafo.hu/images/17235/400/400

 

Bisonte

  • 2024. 02. 19. 20:00
  • 2024. 02. 20. 20:00

Trafó Kortárs Művészetek Háza, 1094 Budapest, Liliom u. 41

Bisonte is a ring of hysteria and melancholy where life is a waltz and dance is there for the taking – and it takes everyone to tango. A persistent pulse sets the pace beneath the echoes of melodies from what is hidden within us. Gender is faded, making room for a gritty, vulnerable and beautiful existence.

In the performance he questions the inner and sensitive “me”. The dancers try to be part of a group, without losing their own identity and without being put in a defining box. Like the bison, they have a rough exterior to shield themselves from the outside world, but they are vulnerable on the inside. Bisonte is a personal attempt to come to one’s own vulnerable core. Da Silva Ferreira identifies a certain hyper-masculine attitude among young people in the big cities. At the same time, an important part of the current generation identifies itself as feminist and queer. What do we see today as masculine? What do we see as feminine? What does that say about the way we think about the body, gender and power?

https://trafo.hu/en/programs/tanc_bisonte_1

https://trafo.hu/images/19150/400/400

Megosztás