Cserkúti Dávid

grafikus, képregényrajzoló

A Képzőművészeti Egyetem tervező grafika szakán szereztem diplomát. Már az iskola mellett elkezdtem illusztrátorként dolgozni. Publikáltam a Fülesben, a Ludas Matyiban, a Reader’s Digestben, a Cinemában. Képregényeim jelentek meg alkalmi kiadványokban, például Galla Miklós Nagy Holló-Könyvében.

1997-től rendszeresen dolgozom hazai és nemzetközi reklámügynökségeknek. Illusztrációim szerepeltek többek közt az Adidas, a Coca-Cola, a Fiat, a T-Com vagy a MOL kampányában.
2001-ben elnyertem a Kinley új arculatának illusztrációs feladatait. Rajzaim felhasználásával készült Dopeman Szeretlek is meg nem is című videóklipje.

2004-2008 között karakterdesignerként és illusztrátorként működtem közre az Unicum és az Unicum Next többszörösen díjazott kampányában. A több mint három év terméséből Unicum illusztrációk címen album jelent meg. A következő két évben a Campona bevásárlóközpont rajzos kampányán dolgoztam. Illusztráltam meseregényt (Emerson & Tsa.), kalandregényt (A maják kincse) és történelemkönyvet (Élő történelem I., II.).

Az utóbbi évek szinte valamennyi hazai képregényes kiállításán részt vettem. 2005-ben szerepeltem a New York-i The Society of Illustrators (Illusztrátorok Társasága) The Art of Storyboard című kiállításán. Tagja vagyok a Magyar Képregény Akadémia és a Magyar képregény Szövetség elnökségének, művészeti vezetője az egyesületünk hivatalos lapjának, a Pinkhellnek. 2007-ben Alfabéta-díjat kaptam a 8 perc című képregényemért.